زيبايي شكم
نوشته شده توسط : مونا احمدی

سابقه‌ي اولين جراحي زيبايي شكم و پهلو به اواخر قرن نوزدهم باز مي‌گردد. در آن زمان با وجود نبود پيشرفت‌هاي امروزي در علم پزشكي و تلفيق و استفاده از آن در زيبايي همانند شرايط كنوني، در انواع جراحي‌ها از جمله فتق ناف تا حدودي در مسير زيبايي ناحيه‌ي شكم فرد نيز قدم بر مي‌داشتند. در گذشته با جدا كردن يك قاچ از شكم بزرگي كه همانند هندوانه جلوه مي‌كرد، براي كوچك كردن آن سعي مي‌شده است. هر چند آن روش نتيجه‌ي مطلوب و قابل قبولي نداشته است، ولي همين اقدام باعث شد تا پيشرفت‌هايي در جراحي زيبايي شكم و پهلو رخ دهد. با پيشرفت علم پزشكي در زمينه‌ي زيبايي انواع روش‌هاي زيبايي شكم و پهلو روي كار آمد. از آن پس ديگر كسي تمام عمر براي شكم بيش از حد بزرگ و آويزان خود خجالت نمي‌كشد. زيرا مي‌تواند با انجام هر يك از جراحي‌هاي زيبايي شكم و پهلوي مناسب خود به شكمي صاف و تخت دست پيدا كند.
هميشه ورزش و رعايت رژيم غذايي نمي‌تواند شكم زيبا و لاغر فرد را به او بازگرداند. گاهي اوقات راه چاره‌اي جزء جراحي زيبايي نيست. در روش‌هاي نوين جراحي شكم و پهلو، چربي اضافي را از بافت عضلاني زيزين به صورت كامل جدا نموده و پوست اضافي را كشيده و جدا مي‌كنند. كشش پوست باعث پايين آمدن جاي ناف خواهد شد، به همين دليل مجبور به جدا نمود و قرار دادن آن به صورت مصنوعي در مكان اصلي خواهند شد.
با اين حال نتايج حاصل از روش‌هاي فعلي جراحي شكم مي‌تواند رضايت بسياري از افراد چاق از ناحيه شكم و پهلو را جلب كند. بسته به شرايط هر فردي، نوع و ميزان چاقي شكمي و همچنين نظر جراح تحت هر يك از جراحي‌ها قرار مي‌گيرند. در جراحي ابدومينوپلاستي كه خود تكنيك‌هاي مختلفي دارد، فقط بافت چربي و پوست اضافي ناحيه شكم برداشته مي‌شود و در جراحي زيبايي شكم و پهلو علاوه بر شكم، بافت چربي اضافي پهلو نيز حذف و ترميم مي‌گردد. البته افرادي كه پوست ارتجاعي و مطلوبي دارند نياز به جراحي‌هاي گسترده و با برش نخواهند داشت و چربي اضافي با انواع تكنيك‌هاي ليپوساكشن، ليوماتيك يا ليپوليز حذف مي‌گردد.

بارداري، كاهش وزن و روند طبيعي پيري مي‌تواند موجب افتادگي پوست در منطقه اطراف شكم شود. اين افتادگي پوست، از طريق ورزش يا درمان غير تهاجمي رفع نمي‌شود. بلكه راه‌حل آن، جراحيكوچك كردن شكم (ابدومينپلاستي) است كه نتيجه آن، داشتن يك شكم صاف‌تر با پوست محكم‌تر مي‌باشد.

ما با افتخار، خدمات تيمي از باتجربه‌ترين مشاوران و جراحان پلاستيك و ترميمي در ايران براي جراحي زيبايي شكم، ارائه مي‌كنيم.

Image result for ‫زيبايي شكم‬‎

چه كساني براي جراحي شكم مناسب هستند ؟

جراحي ابدومينوپلاستي معمولا براي كساني انجام مي شود كه دچار شلي و آويزاني شكم شده اند و يا اينكه چربي ها به اندازه زيادي در شكم آنها انباشته شده است  و معمولا براي خانم هايي كه بعد از بارداري زيبايي شكم خود را از دست داده اند  و يا افرادي كه با افزايش سن شكم هاي آويزان دارند انجام مي گيرد از نكات جزيي كه بايد به آن دقت كنيد در اينجا ذكر شده است :

  1. در اولين نكته شخصي كه تصميم به اين جراحي گرفته است بايد از لحاظ جسماني سالم باشد و هيچ گونه بيماري فعال و جدي نداشته باشد و حتما بايد به جراح شرح حالي از بيماري هاي كنوني و بيماري هاي گذشته داده شود.

        2.به كساني كه مي خواهند وزن كم كنند پيشنهاد مي شود كه اين جراحي را با تاخير بيندازندزيرا به طور كل تغييرات زياد ايجاد شده در وزن بر ميزان موفقيت جراحي زيبايي شكم تاثير گذارمي باشد.وزن شما پيش از ابدومينوپلاستي بايد به مدت حداقل شش ماه ثابت مانده باشد.

الگوي برش هاي جراحي كوچك كردن شكم چگونه است ؟

اين برش ها متناسب با شرايط شكم فرد ايجاد مي  شود و جراح بررسي مي كند كه پوست شكم چه مقدار استحكام دارد و مقدرا قوي بودن عضلات شكم چقدر است و افتادگي شكم چه ميزان است و برش ها با برداشتن ناف چگونه امكان پذير خواهد بود البته توقعاتي كه شما از جراحي داريد در ايجاد برش ها تاثير گذار خواهند بود.برخي اوقات براي اينكه نتيجه جراحي شكم ايده آل باشد شايد جراح تشخيص دهد كه بيمار نياز به ليپوساكشن پيش از جراحي دارد.به همين دليل در ابتدا بعد از تزريق محلول ليپوساكشن پيس از جراحي چربي ها ساكشن مي شود.

منبع: زيبايي شكم





:: برچسب‌ها: زيبايي شكم ,
:: بازدید از این مطلب : 421
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: